ترفندهای بازاریابی برای فریب مشتری

امروزه افراد زیادی به بازار کار راه پیدا کرده اند که برخی از آنان راهکار های جالب بازاریابی برای گول زدن مشتری ابداع نمودند. باهوش هایی فریبکار که هوش سرشاری در این زمینه دارند!

ترفند هایی ساده که شما به راحتی از کنار آنان رد می شوید و ابدا شک نخواهید کرد که چرا با لیست خرید کوتاهی وارد فروشگاه شدید و حالا دست های تان برای نگه داری خرید ها دیگر تاب ندارند.

اینجا ما برای شما از چند ترفند و راهکار ساده برای فریب شما مشتریان تان صحبت خواهیم کرد با ما همراه باشید.

بازاریابی,فروشنده,فریب مشتری,

ترفندهای بازاریابی برای فریب مشتری چیست؟

تغییر شکل ظاهری کالا

تغییر شکل ظاهری جنس مورد نظر در انتخاب آن کالا از سمت مشتری مهمتر است. برای مثال: دونات هایی ساده که تزئینات بسیار دلربایی دارند. بطور حتم شما ابتدا دست به سوی دونات هایی که با اسمارتیز یا شکلات های رنگی زیبا شده اند دراز می کنید که در طعم آن، آنچنان تاثیری هم ندارد!

ترفند فهرست غذا در غذاخوری ها

تا بحال به منو هایی که در غذاخوری ها جلوی شما قرار می‌ گیرند دقت کافی کرده اید؟ یکی از مهم ترین بخش بازار یابی برای گول زدن مشتری در این مکان ها، فهرستی است که در اختیار شما می‌ گذارند.

در این لیست، غذاهایی با قیمت استثنایی به صورت بولد شده در رأس قرار دارند که یکی از بهترین ها برای جذب مشتری ای که زمان کافی برای فکر کردن ندارد.

کلان فروشی

برای برخی از خانواده های که وقت کافی برای خرید ندارند بهترین انتخاب خرید کالا به صورت باکس یا عمده است. شاید باور نکنید اما سود بیشتر کمپانی ها از عمده فروشی محصولاتشان است. به همین دلیل شما شاهد؛ دستمال کاغذی، نوشابه های گاز دار، آب معدنی و… در بسته بندی های چند تایی هستید.

تخفیفات آخر هفته

یکی دیگر از بازار یابی برای گول زدن مشتری تخفیفات 20% الی 50% آخر هفته و ماه های فروشگاه ها است. برای بهتر متوجه شدن این قضیه باید بدانید که در صورت نزدیک بودن به تاریخ انقضاء محصول آن را در لیست تخفیفات قرار می دهند.

مشتری,بازاریابی,فروشنده,

فروشگاه های همواره تخفیف هم به علت حذف واسطه تنها مقدار خیلی کمی از قیمت کالا کم می‌ کنند.

فریبی نهان در تبلیغات آدامس

قطعا در تبلیغات آدامس شاهد جویدن دو تکه آدامس بوده اید! این تبلیغات در ناخودآگاه افراد تاثیر گذاشته و بطور غیر ارادی شما را به خرید دو بسته سوق می‌ دهد.

زیبایی جانبی کالای بانوان

کارشناسان بازار یابی برای گول زدن مشتری دست به هر کاری می‌ زنند. بر هیچ کس آشکار نیست که سلیقه و وسواس برخی بانوان در زمینه خرید بسیار بیشتر است. همین دلیل کافیست تا شرکت های تجاری بدانند بیشترین مصرف کننده آنان چه کسی است. از همین روی اغلب محصولات مرتبط به زنان دارای رنگ، شکل و عطری بی نظیر است.

فریب مشتری,مشتری,بازاریابی,

بازی با کلمات در تبلیغات

اغراق در حجم و وزن محصولات در بازاریابی یکی از عادات شده است. شما در تبلیغات چیپس یا پنیری را می بینید که وقتی از بسته بندی خارج می شوند یک خانواده پرجمعیت را سیر می کنند اما در اصل مطلب اصلا چنین نیست. شما حداقل 40% کمتر از حجم اصلی محصول را خریداری می کنید.

چرخ دستی هایی به ظاهر سبک اما سنگین و بد قلق

وقتی  وارد فروشگاه میشوید اولین چیزی که در روبرویتان می بینید صف چرخ های دستی است. این صف به شما این پیغام را می رساند که در مسیر خرید حتما به آن نیاز پیدا می کنید و همچنین شما را به پر کردن خودش ترغیب می‌ کند.

بد قلقی و سختی هدایت چرخ ها به این دلیل است که شما زمان بیشتری را در مقابل قفسه ها بگذرانید. اینگونه قطعا نیاز به خرید شما فعال خواهد شد.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *