خواص شگفت انگیز انار

از گذشته تا به امروز، فردی دیده نشده که از خاصیت انار بی بهره مانده باشد. انار یکی از غنی ترین میوه های جهان محسوب می شود و طرفداران بسیاری هم دارد. این میوه علاوه بر اینکه خاصیت درمانی دارد، خاصیت استفاده در انواع غذاها را هم دارد. با ما همراه باشید در ادامه مطالب تا شما را کاملا با میوه انار آشنا سازیم.

درباره انار

انار دارای خواص ضد اکسیدانی بوده و همچنین ضد ویروسی می باشد و گفته می شود منبع خوبی از ویتامین ها، به ویژه ویتامین a ، ویتامین C ، ویتامین E  و همچنین اسید فولیک است. این ماده حاوی دو ترکیب پونیکالاژین و اسید پونیکیک می باشد؛ که خوردن روزانه انار یا نوشیدن آب آن می تواند کمک بسیار خوبی به ایمنی بدن شما، مبارزه با دیابت نوع 2، کنترل فشار خون، تنظیم هضم غذا و همچنین درخشش پوست شما بکند. پس از مصرف این میوه غافل نشوید که خاصیت انار به طور شگفت انگیزی زیاد است.

خواص انار

همان طور که در مطالب قبل تر نیز گفتیم انار فواید بسیاری دارد که می توان به برخی از آن ها اشاره نمود، این خواص شامل:

خون شما را رقیق می کند

در انار مقادر زیادی آنتی اکسیدان وجود دارد که برای رقیق شدن خون بسیار مناسب می باشند.  دانه های انار از تشکیل لخته و انعقاد پلاکت های خونی جلوگیری می کند( در کل دو نوع لخته خون وجود دارد، اولین مورد لخته خوب است که سرعت بهبودی را در هنگام بریدگی یا آسیب دیدگی تسریع می کند؛ دومین لخته، لخته داخلی است که می تواند در قلب، عروق یا هر جای داخلی دیگر به وجود بیاید). این نوع لخته ها اصلا خوب نیستند و می توانند کشنده باشند؛ اما اصلا نگران نباشید زیرا یکی دیگر از فواید انار جلوگیری از این لخته هاست.

پیشگیری از تصلب شرای

با افزایش سن و نوع سبک زندگی ما، دیواره رگ های ما به دلیل کلسترول سخت می شود و در نتیجه گاهی انسداد به وجود می آید. خاصیت آنتی اکسیدانی انار از اکسید شدن کلسترول بد جلوگیری می کند و اجازه نمی دهد که شریان ها بسته شوند. به زبان ساده تر، خوردن انار چربی های اضافی را از بین می برد و از سخت شدن دیواره شریان ها جلوگیری می کند.

مانند ماسک اکسیژن عمل می کند

از دیگر خواص انار می توانیم به کمک آن در زمینه پمپاژ کردن اکسیژن در بدن اشاره کنیم. از طرف دیگر همانطور که گفتیم در این میوه آنتی اکسیدان وجود دارد و همین سبب شده تا با تمامی رادیکال های آزاد مقابله نماید و از لخته شدن خون جلو گیری می کند و  کلسترول را بسیار بهبود می بخشد. همه این ها در نهایت به جریان آزاد خون رسانی کمک می کند و در نتیجه سطح اکسیژن بدن به طور زیادی بالا می رود که تمام این عمل های بسیار مهم تنها تعداد کمی از فواید انار هستند.

از آرتروز جلوگیری می کند

انار می تواند با مبارزه با آنزیمی که آرتروز را ایجاد می کند، آسیب غضروف را کاهش دهد. انار همچنین توانایی کاهش التهاب را دارد.

خاصیت انار,خواص انار,فواید انار,

با بیماری های قلبی و سرطان پروستات مبارزه می کند.

حدود چند سال پیش، آزمایشاتی صورت گرفت که ادعا می کردند انار یا آب انار توانایی مبارزه با سرطان را هم دارد که این آزمایش ها در حد فرضیه بود، بعد از گذشت چند سال و تحقیقات گسترده تری که روی سرطان پروستات انجام دادند، متوجه شدند که آب انار به راحتی می تواند روند رشد سلول های سرطانی را کاهش دهد و یا به طوری از به وجود آمدن آن جلو گیری می کند. البته همان طور که در مطالب بالاتر نیز به خواص انار اشاره کردیم، باید متوجه باشید که انار خون را رقیق و پاکسازی می کند و همین عمل باعث می شود که از بیماری های قلبی و عروقی و سرطان نیز جلوگیری کند.

انار سرشار از مواد مغذی مفید است

یک فنجان دانه انار حاوی 24 گرم قند و 144 کالری است. یک فنجان دانه انار حاوی مواد مغذی زیرمی باشد که این مواد شامل؛ فیبر: 7 گرم، پروتئین: 3 گرم، فولات: 16 درصد،  پتاسیم: 12 درصد  و ویتامین 30 :C درصد

انار باعث بهبود حافظه می شود

طبق تحقیقات انجام شده یکی دیگر از فواید انار بهبود حافظه است. طبق مطالعاتی که چند سال گذشته انجام شد، مشخص شد که اگر هر روز 237 میلی لیتر آب انار به افرادی که مشکل حافظه دارند، داده شود، پس از یک دوره زمانی خاص، بهبود زیادی در حافظه کلامی و بصری آنها صورت می گیرد. در حقیقت، آزمایش دیگری که روی موش ها انجام شده نشان می دهد که مصرف انار همچنین می تواند از آلزایمر جلوگیری کند، اما این آزمایش هنوز روی انسان انجام نشده است.

فشار خون را تا حد امکان کاهش می دهد و او را بهبود می بخشد

پونیک اسید یکی از اصلی ترین ترکیبات و خواص انار است که به کاهش کلسترول، تری گلیسیرید و کاهش فشار خون کمک می کند.

خاصیت انار,خواص انار,فواید انار,

به هضم غذا کمک می کند

همه ما می دانیم که فیبر برای هضم غذا مفید است. اما به دلیل سبک زندگی ما که تمایل به خوردن غذای ناخواسته داریم، حس خوب فیبر موجود در سبزیجات و میوه هایمان را از دست می دهیم. افزودن انار به رژیم غذایی روزمره می تواند یکی از بهترین راه ها برای قرار دادن فیبر در برنامه روزانه شما باشد. به طور کامل، یک عدد انار کامل ، به خوبی می تواند فیبر یک روز انسان را تشکیل دهد؛ البته فراموش نکنید که فیبر یکی از مهم ترین فواید انار محسوب می شود، که به کاهش سایز هم کمک می کند.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *