راهکارهایی مناسب برای سریع خوابیدن در شب

راهکار های سریع خوابیدن برای آن دسته از افرادی که با معضل بد خوابی یا بی خوابی مواجه هستند بسیار مناسب می باشد. معمولا همه افراد، در زندگی شان با این معضل مواجه شده اند. عده ای برای اینکه از شر بیدار ماندن ها طولانی و مداوم خودخلاص شوند؛ به سراغ روش ها کمنر توصیه شده مثل دارو های خواب آور رفته اند. این دارو ها در شرایطی می توانند اثراث سوء به دنبال داشته باشند. شاید افرادی را در نزدیکی تان دیده باشید که تا سرشان را بر روی بالش می گذارند خواب هفت پادشاه می بینند!

در مقابل واکنش تان نسبت به این افراد عجیب خواهد بود و ممکن است که حسرت بخورید که چرا چنین خواب سریع و راحتی ندارید. اگر شما مدت هاست ب این مشکل دست و پنجه نرم می کنید، ادامه این مطلب برای تان مفید و چاره ساز خواهد بود. البته مداومت و پیگیری در هر روشی الزامی ست، دعوت می کنیم که تا انتها همراه مان باشید.

تاریک کردن کل فضای اتاق در هنگام خواب

یکی از موثرترین روشهای سریع به خواب رفتن تنظیم نور و تاریک کردن کل فضایی می باشد که قرار است در آن استراحت کنید. در طول شبانه روز هورمونی به نام ملاتونین در بدن ترشح می شود که وظیفه منظم ساختن ریتم خواب و بیداری شخص را بر عهده دارد. سیستم کار این هورمون بدین صورت است که روز ها در کمترین حد ممکن و شب ها در بیشترین حد ترشح می شود. اگر شما با استفاده از نور های مصنوعی مثل چراغ خواب ها و یا حتی صفحه تلفن همراه تان این پیام را صادر کنید که هنوز روز است و روشنایی وجود دارد؛ طبیعتا در انتشار ملاتونین دربدن اختلال ایجاد کرد اید. به همین علت متخصصان توصیه می کنند شب ها کمتر با لوازم الکترونیکی مشول باشید. پس از درآمدن خورشید به کار و فعالیت مشغول شوید تا به دنبال آن خواب آسوده تری را تجربه کنید.

راهکار های سریع خوابیدن,راهکارهای سریع به خواب رفتن,روش های سریع خوابیدن,

به رژیم غذایی خود حساس باشید

مصرف نوشیدنی هایی مانند قهوه و نسکافه در میان وعده ها امری جا افتاده محسوب می شود. منتهی اگر در به خواب رفتن دچار مشکل هستید؛ تنها در شروع روز و صبحانه تان قهوه بنوشید. کافئین موجود در این موارد استراحت شبانگاهی را برای تان تبدیل به معضل می کند. به جای آن ها و به عنوان یکی از راهکار های سریع خوابیدن، عادات غذایی خود را اصلاح کنید. از بعد از ظهر تا آخرین لحظاتی که قصد خوابیدن دارید، نوشیدنی هایی مثل ترکیب ساده چای و گلاب، دمنوش بابونه یا گل گاو زبان را الویت قرار دهید.

یک برنامه روتین داشته باشید بدینصورت که روز را با قهوه آغاز و با یک دمنوش خوش عطر و بو به پایان ببرید. همچنین مصرف غذاهای باکربوهیدرات و چربی بالا آسودگی خواب را از شخص دور می کند. پرخوری را کنار گذاشته و حتما حداقل دو ساعت پیش از رفتن به اتاق خواب خوراکی و تنقلات نخورید. یک شام سب و زود هنگام آرامش بیشتری نسبت به شام سنگین و دیر وقت خواهد داشت.

موسیقی مناسب را دست کم نگیرید

از لحاظ علمی تاثیرات عمیق گوش دادن به موسیقی پیش از خواب اثبات شده است. همه افراد برای به اتمام رساندن روزی که پشت سر گذاشته اند، به آرامش نیاز دارند. هرچند سکوت نیز التیام بخش می باشد اما اگر چند ساعت فق در حال غلت زدن هستید ودریغ از یک دقیقه به خواب رفتن، موزیک به کمک تان می آیند. نوا های مخصوص مدیتیشن، صدا های طبیعت مثل دریا یا جنگل بهترین گزینه ها محسوب می شوند. تقریبا 30 دقیقه اجازه بدهید تا موسیقی در اتاق پخش شود تا به خوابی آرام و راحت فرو بروید. پس از چند بار به کار بستن این تکنیک درخواهید یافت که شنیدن اصوات خوش نیز یکی از راهکار های سریع خوابیدن است. بدین منظور می توانید از اپلیکیشن های مخصوص هم کمک بگیرید.

روشهای سریع به خواب رفتن,راهکار های سریع خوابیدن,راهکارهای سریع به خواب رفتن,

بنویسید

شمار زیادی از افراد پیش از خواب در افکار خود غرق می شوند و استرس های روزمر را تا محل استراحت حمل می کنند. این اشتباه قطعا بین شما وخواب خوش فرسنگ ها فاصله می اندازد. در نتیجه بهترین راه حل این است که یک کاغذ و خوکار دم دست نگه دارید و قبل از خاموش کردن چراغ ها در آن بنویسید. هر چیزی که در ذهن تان رژه می رود بدون سانسور بر روی کاغذ بیاورید. کم کم احساس سبکی وجود تان را لبریز می کند و با فکری آرام به خواب می روید.

فعالیت بدنی داشته باشید

فعالیت بدنی مانند، پیاده روی، ورزش های هوازی یا قدرتی، کار خانه و… هر عمل دیگری در هر سطحی که باشند، انرژی ها را آزاد کرده و یکی از راه های سریع خوابیدن هستند. به طور مداوم و با برنامه ریزی به انجام کاری بپردازید که هورمون سروتونین رادر مغز ترشح کند. در نتیجه کورتیزول که باعث ایجاد اضطراب است کم می شود و بهتر از همیشه استراحت می کنید. اختصاص زمان منظم و مشخص تاثیر گذاری این امر را دو چندان می گرداند.

یوگا و مدیتیشن را فراموش نکنید

انجام حداقل 15 دقیقه تمرینات کششی مخصوص، قبل از رفتن به اتاق خواب و دقایقی مدیتیشن از بهترین راهکار های سریع خوابیدن و با کیفیت کردن تایم آن به شمار می رود. با استفاده از اینترنت برخی از این حرکات سهل و ساده را فرا بگیرید و پس از مدت کوتاهی تاثیرات حیرت انگیز آن را در بدن آسوده و ذهن بدون استرس خود مشاهده کنید.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *